Начало arrow Събития arrow Образование arrow Кафето намалява риска от инфаркт
advertisement.png, 0 kB
Advertisement
Кафето намалява риска от инфаркт Печат Е-мейл
Автор Цветомир Станивоев   
18 май 2007
Кофеинът помага на колоездачите да увеличат скоростта си при състезание Последните научни изследвания доказват, че консумацията на кафе допринася за намаляването на риска от фатални сърдечни атаки като инфаркт. Това се дължи на високото съдържание на антиоксиданти в любимата напитка. Хлорогенната киселина и съединенията, които се образуват при печенето на кафе зърната предпазват от хронични болести, включително сърдечни заболявания. Остарелите разбирания, че кофеинът води до сърдечни проблеми и високо ниво на холестерол, са резултат от дезинформация и митове. Виновник за това всъщност са мазнините, които се съдържат в кафе зърната на нефилтрираното кафе, приготвяно с джезве или в кафеварка. Мазнините в кафе зърната лесно може да се елиминират, като се използва филтрираща хартия при варенето на кафето или просто като се консумира разтворимо кафе. Не е установена зависимост между кръвното налягане и кафето при умерена консумация (3-5 чаши). Кръвното налягане се повишава при приемане на кофеин единствено при т. нар. „чувствителни към кофеин” хора. Въпреки това при тях повишаването на кръвното налягане е сравнително ниско и продължава около час. Затова кафето не се счита за рисков фактор за високо кръвно. Отдавна е установено, че кофеинът има известен ефект и върху нервната система. Той подобрява реакциите и концентрацията и същевременно предотвратява умората. Това е и една от причините кофеинът да бъде обект на изследвания като противодействащ на умората при пътуване. В тази връзка учените напомнят, че 1 на всеки 10 катастрофи се дължи на заспиване зад волана, което е 2 пъти повече от инцидентите при превишена скорост. Освен това кофеинът действа като общ стимулант на метаболизма, особено при по-интензивно физическо натоварване или физически спорт. Например той помага на колоездачите или участниците в маратон да увеличат скоростта си. По данни на International Coffee Organization кафето облекчава главоболието. Експериментално е доказано, че 6 часа след приемането на болкоуспокоителни и пиенето на кафе 80% от пациентите усещат подобрение в сравнение с 67% от тези, които приемат само болкоуспокоителни. Кофеинът въздейства и върху степента на запаметяване на информация.
Социални мрежи:
Svejo
Dao
Ping
Pipe
Delicious
Furl it!
Spurl
NewsVine
Reddit
YahooMyWeb
Последна промяна ( 18 май 2007 )
 
< Предишна   Следваща >

Emax Studio Corp.

ТОЗИ САЙТ
Е ЧАСТ ОТ

 EMAX STUDIO

Фраза

Човек, който желае настойчиво нещо, ще принуди съдбата да отстъпи.
 

 

 

Последни теми

Кой е оналйн?

Няма потребители онлайн